søndag den 10. august 2014

Træningsskole i NYC

Første dag da vi skulle ned og have morgenmad havde jeg åbenbart taget nogle forkerte sko på, for da vi kom ned på Old John’s til morgenmad, havde jeg allerede to kæmpe vabler på mine fødder! Så de sko røg ud, og jeg går rund med de mest syge vabler ever! Henne på restauranten mødte jeg Tanja, som jeg jo mødte i København. Hun sad sammen med den anden dansker Camilla, en tysker ved navn Lisa som er so süss, og en kineser ved navn Sina Le. Det er simpelthen sådan nogle søde piger og vi har haft nogle rigtig hyggelige dage sammen her i NYC!




Workshoppen var fuld af totalt ligegyldige ting, som man allerede burde vide hvis man har passet børn (nogle meget basale ting), så det var ikke specielt sjovt at have dem. Det der reddede det hele var underviserne! De var fantastiske! Abbey, Selena og Liza var simpelthen de fedeste typer nogensinde, og man skreg af grin så ofte! Synes virkelig de har formået at gøre sådan at man ikke følte undervisningen som en sur pligt! Det sjove er, at vi starter med at have Abbey som underviser og mit bord er sådan ”Ok, she’s cool and a bit ghetto”, så kommer Liza ind om tirsdag eftermiddag og er bare så sjov og har så mange sjove historier, og der er vi overbevist om at det ikke kan blive mere ghetto-style. Så da vi møder ind onsdag morgen er vi overhovedet ikke forberedt på at få Selena som virkelig er så ghetto og taler virkelig cool slang hele tiden! De var simpelthen så søde og så sjove!
Fremlæggelse


 

Tirsdag efter vi havde været i skole, som btw varer fra 8-18 (dog er der lange pauser), skulle vi på sightseeing of er du gal! NYC er bare sååå flot! Alt er bare så stort i NY! Vi så en masse forskellige huse hvor der enten boede nogle kendte eller de havde en betydning, men nu hvor jeg kigger billederne igennem kan jeg ikke kende forskel, så ligger bare billederne op og håber på at der er nogle der genkender nogle af stederne! Vi så også Times Square om aftenen, og det var virkelig så smukt!











 

Som tidligere nævnt er der ikke så meget plads inde på vores værelse på YMCA, så jeg tænkte at jeg ville have min kuffert op i den øverste køje for at kunne åbne den ordentligt så jeg kunne finde det jeg skulle bruge. Som altid har jeg heldet med mig og jeg ender med at kække noget af kufferten mens jeg prøver at løfte den op, fordi den sad fast i stigen. Så jeg måtte ud onsdag og finde en ny kuffert, selvom jeg var så glad for den gamle… Den var bare så fin….
Øv..

Fandt heldigvis en super lækker kuffert til kun 87 dollars! Elsker at alting er så billigt her i USA!

Onsdag i frokostpausen gik vi efter et besøg på Old John’s ned i Central Park hvor vi så softball (stort set det samme som baseball, men bolden flyver ikke så langt). Det hold vi sad ved var virkelig venlige mod Tanja, Lisa og jeg, både træneren og en anden tilskuer sad og prøvede at forklare os reglerne, og tror faktisk jeg forstår det nogenlunde nu! :-D

Fra venstre: Sina Le, Tanja, mig og Camilla

Lisa, Tanja og jeg

 

Efter vores eftermiddags workshop, satte Tanja, Lisa, Camilla og Sina Le kursen mod 5th avenue hvor vi var i 1000 butikker, og vi fortsatte hen til 6th avenue og Times Square hvor vi holdte fotosession ude på vejen når bilerne holdt i kø! Det var så fedt derinde, men ingen af os kunne rigtig købe noget for vi havde ikke rigtig kg nok tilbage i vores kufferter til at kunne købe noget. Fik dog lige købt mig et par stiletter fra H&M! (Som jeg allerede har givet til min hostsister, fordi jeg fik vabler af at gå i dem... øv.. græder lidt indvendigt). Til aften spiste vi for Sina Le's skyld på en kinesisk resturant fordi hun faktisk ikke rigtig kunne lide det mad vi fik på Old John's. Det var ikke godt for min selvtillid at spise med pinde foran en kineser.. Jeg er simpelthen så dårlig til det.












 
Torsdag var der igen workshop, hvor vi skulle lave en kulturel fremlæggelse hvilket betyder at vi skulle lave en præsentation om det land vi kom fra. Vi valgte så at fortælle om hvad der skete når man blev student, og huereglerne. Alle blev så forargede og kom med udbrud som "how do you even survive that?". Efter det skulle vi have eksamen i alt hvad vi havde lært i løbet af ugen, men det var ikke så svært og jeg er sikker på at man kunne have klaret den uden at have været til nogle af workshoppene. Der var ingen af os der rigtig havde lyst til at lave noget torsdag, så efter en lille gåtur rundt i områedet og aftensmad på Old John's, blev det bare til lidt pigehygge inde på mit værelse, inden vi skulle skilles fredag.

Ps. Kan allerede mærke, at jeg er begyndt at tænke på engelsk, og jeg skal lede efter mange ord når jeg sidder og skriver blog, så please bær over med mig mht. grammatik og stavning. Jeg har ikke overskud til at sidde og rette det igennem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar