mandag den 11. august 2014

De første 7 dage er gået


Nu har jeg officielt været i USA i en uge, og her er fantastisk! Jeg nyder allerede den amerikanske tilværelse, og føler mig virkelig godt tilpas her hvor jeg er! Kan også godt mærke at det bliver et begivenhedsrigt år for mig, da jeg allerede efter mindre end en uge havde besøgt 3 stater (New York, Montana og Wyoming), hvoraf den 4. stat så bliver Maryland, hvor jeg kommer til at bo.

Lørdag var vi alle en smule trætte efter BBQen fredag, hvor det blev rimelig sent. På trods af det fik vi da alle gjort os klar, og begav os ud på en 2 timer lang køretur op mod Yellowstone som befinder sig midt i Rocky Montains. Selve køreturen var simpelthen så smuk, og det endte da også med at vi holdte ind et sted hvor de små piger badede, Birte og jeg sobbede mens Mark og Everett fiskede. Der var simpelthen så smukt der, og det blev bare flottere og flottere jo længere ind i nationalparken vi kom.



 

Det første vi så var Grand Prismatic Spring, som simpelthen var så smukt nedefra, og man kunne virkelig mærke varmen fra det kogende vand og al den damp der kom op derfra. Der kommer lige en masse billeder af det her:





 

Bagefter kørte vi ca. 5 minutter for at kunne komme hen til et bjerg som man kunne gå op af for at få en bedre udsigt over den meget flotte sø. Det blev kun Mark, Everett, Breanna og mig som kom op på bjerget for Birte mente ikke, at de små piger kunne klare at gå op ad bjerget da det var meget stejlt og der var mange løse sten. Det endte da med at vi kom op, men vi var til gengæld også ved at dø af iltmangel fordi vi gik opad samtidig med at vi i forvejen var så højt oppe. Det kan godt være at det var hårdt, men det var det hele værd, for hold da op hvor var det flot deroppe! Billederne nedenunder taler vist for sig selv!



 
Efter det fortsatte vi vores tur igennem Yellowstone, denne gang med retning mod The Boiling River. Der var simpelthen så smukt på vej der hen, og det blev da også lige til et enkelt stop ved et vandfald og et sted som jeg ikke har nogen idé om hvad var, men flot var det. Da vi kom til The Boiling River fik jeg meget akavet skiftet til badetøj under et håndklæde med Sara lige ved siden af fordi hun ville se hvad jeg lavede, så der kom en masse dejlige spørgsmål ud af det :-D
Til dem af jer der ikke ved hvad The Boiling River er, så er det en flod som løber oppe fra bjergene som er iskold, hvor der så på et tidspunkt kommer nogle små vandløb ned med kogende vand og flyder sammen med den anden flod. Dengang der boede indianere i bjergene havde de så bygget nogle små platauer ude i vandet så strømmen ikke var så stærk der og vandet blev mixet på den rigtige måde. Her badede vi så rundt i over en time fordi det simpelthen var så lækkert at være i vandet! Det er helt klart et besøg værd hvis man tager til Yellowstone, og det er ikke sidste gang jeg har været der!
 
 
 
 
Nogle der ved hvad det her er?? Synes det ser så flot ud, men ved ikke hvad det er
 
 
 
 
 
Det her er et billede af The Boiling River, hvor man i baggrunden kan skimte folk der bader.

Efter vi havde badet var kl. ved at være 22.30 og vi skulle finde noget at spise, det endte med at blive i en lille by lige udenfor nationalparken på en restaurant der hed Two Bit. Efter vi havde spist skyndte vi os ud i bilen igen fordi vi jo havde en 2 timers lang køretur foran os. Efter 10-15 minutter kom der en masse blå blink fra en masse ambulancer.. Der var en bilist der var kørt ind i et dyr, og bilen var helt krøllet sammen. Pigerne så det heldigvis ikke, da vi bedte dem om at holde dem for øjnene, men det var godt nok en smule skræmmende.

Søndag sov vi bare så længe vi overhovedet kunne, da det var blevet meget sent lørdag. Da alle var vågnet (på nær Breanna som sov til kl. 15) spiste vi lidt morgenmad hvorefter Mark og Everett og ud og fiskede, mens Sara, Sophie, Birte og jeg tog hen og fodrede ænder for bagefter at tage på dinosaurmuseum, som også indeholdt en udstilling om gekkoer og gamle dage. Før vi gik videre derfra fik vi lige en snack i kælderen, og så begav vi os ned mod et andet vennepars hus til endnu en omgang BBQ. Denne gang var det heldigvis kun os to familier der var samlet, hvilket gjorde at det var meget nemmere at snakke sammen. De var super søde, og de stillede en milliard spørgsmål til mig så jeg kom heldigvis ikke bare til at sidde i et hjørne og håbe på at vi snart skulle hjem.

I dag har jeg for første gang skulle passe pigerne alene. Hvilket jeg faktisk havde været rigtig nervøs for, for da jeg i dag skulle hjælpe Sara med at gå i bad, fik hun et voldsomt flip og ville slet ikke høre hvad jeg sagde, samtidig med at Sophie også begyndte at være vanskelig. Så da Birte tog hen til hendes gamle arbejdsplads, og Mark tog en lur, var jeg virkelig spændt på hvordan det ville gå. Overraskende nok var der overhovedet ingen tårer eller voldsom brok. Så snart de blev klar over, at det var mig der bestemte opførte de sig fint nok, selvom de selvfølgelig afprøvede nogle grænser. Vi gik rundt og legede på nogle forskellige legepladser rundt omkring på den campus vi bor på, og Sara læste også en bog højt for Sophie og jeg. Så alt i alt gik det meget godt.

Vi har i dag været ude og spise på en bar der hed Spectators lå lige bag ved collegets amerikanske fodbold stadion (tror jeg nok), det var super hyggeligt og det endte da også med at alle pigerne i familien tog tidligt hjem, mens Everett, Mark og jeg blev for at spille en smule pool. Som en 19-årig dansker, kan man nok ikke komme udenom at der engang imellem lige er røget et par øl ned, også sommetider en for meget. Derfor finder jeg det yderst komisk at sidde på en collegebar for at spise aftensmad med min værtsfamilie, hvor jeg samtidig kan sidde og høre collegefolk på over 21 gå fuldstændig amok over øl! De snakkede om alkohol og det at være fuld, som vi gjorde dengang vi var 14! Sad i hvert fald og grinte lidt over, at selvom de er 2 år ældre end mig, at de så stadig kan te sig som jeg gjorde da jeg var 14 år, efter bare 2-3 øl. 
En lille anden sjov ting der er herovre i USA er deres vitaminvand. Jeg elsker at købe nogle forskellige nogle, bare sådan at jeg kan læse og tage billeder af det der står bagpå, da jeg ikke helt synes jeg kan tillade mig at tage billeder af dem uden at købe dem. Nu kan i se hvad jeg mener:




 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar