søndag den 30. november 2014

Thanksgiving!


Thanksgiving morgen stod jeg op omkring kl. 10, men gjorde ikke rigtig noget før kl. var 14, da hele huset var stille. Birthe havde tømmermænd og Mark var bare træt, så der skete ikke så meget. Jeg fik glattet mit hår, vasket tøj og ellers pakket til weekenden, hvor turen jo gik til CANADA!!!!! Desværre kunne jeg ikke lige helt finde min DS-form, som jo er mit visum hvorpå der står at jeg må komme ind i USA. Så den brugte jeg 30 minutter på at finde, men jeg fandt den da, så det var heldigt!  Kl. 14 kom Everett over og så begyndte Mark ellers rigtig at lave mad! Jeg tilbød min hjælp og blev så sat til det mest kedelige job i hele verden… At skrælle kartofler! Så jeg skrællede 4½ kg kartofler som vi så lavede ind til kartoffelmos. Det var meningen, at vi skulle spise kl. 17 men vi måtte vente til kl. 18.30 fordi kalkunen ikke var færdig, da den de i år havde købt var dobbelt så stor som den de plejede at få, så de vidste ikke helt hvor meget tid den skulle have. Der var simpelthen så meget mad i forhold til at vi kun var 7 mennesker! Det var så hyggeligt at sidde og spise fordi for en gangs skyld var vi alle samlet og alle blev siddende selv efter de var færdige med at spise. Det var først da Breanna måtte ind og ligge sig fordi hun havde spist for meget at vi begyndte at gå fra bordet. Så ryddede vi op og så en masse afsnit af Jesus og Josefine inden vi fik pumpkin pie og is.
Der var en masse mad som jeg normalt ikke ville have spist, men jeg smagte på alt sammen fordi jeg jo skulle prøve hvordan man fejre Thanksgiving. Min yndlingsmad var noget som hedder cream-corn som jeg varmt anbefaler jer alle at prøve at lave!
Opskriften er:
2 dåser majs
1 flødeost (ikke lav fedtprocent!)
50 g saltet smør
En smule peber

Det skal alt sammen bare koges op i en gryde, og så er der ellers bare serveret mums med mums på!

Thanksgiving handler om at være taknemmelig og sige tak! Så jeg vil gerne lige sige hvad jeg er taknemmelig for.

For det første er jeg taknemmelig for at være dansker, og at være vokset op i fantastiske, trygge og kærlige rammer. Det er ikke alle steder i verden at alle har det lige så godt som i Danmark, og jeg er stolt af at være en dansker. Jeg er stolt af min fantastiske mor, som i mange år klarede sig som enemor og opdragede min storebror og jeg til at være nogle ordentlige mennesker. Jeg kan slet ikke beskrive hvor glad jeg er for at jeg har sådan en kærlig familie hjemme i Danmark, som hele vejen igennem har støttet mig i at tage herover. Jeg er så taknemlig for at min far har givet min bror og jeg muligheden for at kunne se hinanden mens jeg bor herovre, det er fantastisk at have muligheden for at vise min fantastiske storebror hvor jeg nu lever og hvordan USA er! Jeg er også taknemlig for at jeg ved at jeg kommer til at se min far, Karin og min mor mens jeg er herovre. Jeg er så taknemlig for at være havnet i lige præcis familien Johnsen! Jeg har den bedste familie nogensinde, og de har alle på hver deres måde gjort mig til den jeg er!
Derudover så er jeg virkelig taknemlig for, at jeg har fået den værtsfamilie som jeg har! De er fantastiske! Jeg elsker virkelig pigerne, og jeg har det allerede svært ved at forlade dem! Det gjorde mig trist da jeg torsdag aften skulle sige farvel til dem, og sige at jeg ikke kom til at se dem igen før mandag morgen. Mine værtsforældre er som familie for mig. De er ikke som forældre for mig, men en meget kærlig onkel og tante! De tager sig af mig som var jeg deres egen, og de er oprindeligt kærlige og interesserede i hvordan jeg har det og det er ikke noget som jeg nogensinde vil tage for givet! Jeg tror virkelig på, at jeg er havnet i den allerbedste familie man overhovedet kunne i hele USA! Jeg er taknemlig for alt det jeg har oplevet, og har været igennem indtil videre, og jeg vil uanset hvad gå med oprejst pande ind i hvad der ellers kommer til at ske i fremtiden, for jeg ved at uanset hvor jeg er i verden, så har jeg nogle som vil gøre hvad som helst de overhovedet kan for at hjælpe og støtte mig!

Efter vi havde spist al maden og pigerne var på vej i seng, var det tid til at jeg sagde farvel til dem. Da jeg sagde farvel til Sophie, begyndte hun at græde og ville slet ikke stoppe med at kysse og kramme mig… Det er så hårdt at tage af sted så! Sara hoppede op på mig og så stod jeg ellers bare og holdte hende i 5 minutter hvor vi bare krammede. Og efter det, så susede jeg af sted mod Arundel Mills Mall hvor jeg skulle mødes med Pauline til noget Black Friday shopping!

 

Der var simpelthen så meget trafik på vejen derned, da alle tager af sted lidt før midnat så de kan få de vilde tilbud! Da jeg kom derud var der kaos og simpelthen så mange mennesker! Så det endte med at jeg kun fik købt et par Converse og 2 par bukser fordi jeg simpelthen ikke magtede at stå i kø så længe, så kl. 2 kørte vi hjem og jeg fik 3½ times søvn inden vi drog af sted mod Toronto! Selvom jeg ikke fik købt så meget, så var det simpelthen så sjovt at opleve Black Friday!

Happy Thanksgiving Everyone!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar