søndag den 9. november 2014

Halloween og en masse (u)hyggelige stunder


Fredag morgen var alle simpelthen så spændte og både Sara og Sophie rendte rundt og råbte ”HAPPY HALLOWEEN!!” hele morgenen. Så efter Sara var kommet på bussen fik Sophie og jeg trukket i vores kostumer hvor vi så dansede rundt til Frozen sange hele dagen, eftersom hun var klædt ud som Elsa. Desuden fik vi hængt de sidste halloween dekorationer op og sat græskarene ud (det gør man ikke før selve dagen her i Maryland, for ellers bliver de spist af egerne. Da det vrimler med egern i Maryland!) Kl. 1.30 pm kom Mark og Birthe hjem og hentede Sophie og jeg, så vi kunne komme op og se den halloweenparade der var oppe på SJLES som er den skole Sara går på. Der var simpelthen så mange søde og sjove kostumer, og omkring 50 der var klædt ud som Elsa! Efter det kørte vi tilbage hvor vi spændt ventede på at Sara skulle komme hjem fra skole. Da hun kom hjem skiftede hun kostume (hun havde to, et heksekostume til oppe i skolen, og et spidergirlkostume til at bruge om aftenen).

Da kl. blev 5 pm gik vi op til vores naboer som holdt halloween fest hvor vi fik pizza og ALT ALT ALT for meget long island icetea.. Desuden fik vi noget der hed fireball og ellers en masse øl og vin. Det var jo ikke fordi alle de voksne var pisse fulde inden vi skulle ud og gå! Så mens børnene løb fra hus til hus og trick or treatede, fulgte de voksne efter ude på vejen hvor vi havde en barnevogn til en af de små børn som var fyldt op med alkohol til turen. Da kl. blev 9.30 og vi havde trick or treatet i et par timer gik jeg hjem da jeg skulle blive samlet op af Reeta og Pauline. På vej hjem ville jeg lige skrive til dem at jeg snart ville være hjemme, og mens jeg gik og kiggede ned på min mobil kom jeg til at gå ind i en postkasse…. Det mest pinlige var at lige idet jeg gik ind i den med hovedet, kom en bil kørende og så mig falde bagover. Så jeg gik op til naboerne for at hente mine ting, hvor de så puttede en ispose på da man godt kunne se at jeg var ved at blive blå. Vi endte med at køre ned i Old Ellicott City hvor vi gik ind på en vandpibebar, som ellers var noget kun festlig! Det endte med at vi fik snakket med en masse nye mennesker, og fik indtil flere lapdances af alt for fulde drenge! Da kl. blev midnat kørte vi Reeta hjem, og så kørte vi hjem til mig igen hvor en af mine venner hentede os. Han kørte os så til Baltimore hvor vi endte med at sidde sammen med hans venner. Det var en super hyggelig og rolig aften, ikke helt hvad jeg havde forventet af halloween, men det var en super god aften alligevel. Baren lukkede kl. 4 hvor vi så blev siddende indtil kl. 5 fordi han er gode venner med ejerne. Efter det kørte han os hjem til mit hus igen så kl. 5.45 var vi hjemme igen.


Lørdag skulle vi op kl. 12, eftersom Paulines hår og makeup ville tage rigtig lang tid at sætte og hun er ikke ligefrem hurtig til at gøre sig klar! Hun er simpelthen så svær at vække! Det tog mig 1½ time at få hende ud af sengen! Efter vi havde fået morgenmad osv. gik vi i gang med at gøre os klar, da jeg skulle have glattet min løvemanke for så bagefter at gøre den uleret igen så jeg lignede en pirat. Pigerne var simpelthen så søde, hver eneste gang vi kom ovenpå gav de os begge noget af deres halloweenslik! Så kl. 6 da Reeta kom var vi endelig klar til at tage af sted, og vi nåede da også lige at få drukket et par glas vin inden! Da vi nåede hen til Alenas hus, var der gang i den! Der var simpelthen så mange børn og voksne som alle drønede rundt i deres kostumer. Den øl de havde derovre var simpelthen så… underlig? Ja, underlig er vidst det rigtige ord! Det mindede slet ikke om øl, da det var med alle mulige smage, så det var nærmest noget som smagte lidt i stil med mokaï. Selvom det ikke var rigtig øl, smagte det godt alligevel, og der røg da et par stykker ned. Efter vi havde fået noget at spise, trak børnene os med ud og danse! Så i 2 timer dansede vi rundt med børn, men ikke med børnesange som man måske ville føre i Danmark, men vi dansede til det popmusik der bliver spillet i radioen lige nu, og noget Ramstein da det kun var de ældste børn tilbage. Så det var faktisk meget sjovt! Efter børnene var taget hjem var det kun tyskere der var tilbage udover Reeta og jeg. Lige dér blev jeg meget taknemmelig for at jeg havde lært tysk i skolen, da jeg faktisk forstod alt hvad de sagde, jeg kunne bare ikke selv formulere en sætning så jeg svarede den på engelsk. Jeg havde derfor en smule ondt af Reeta, eftersom hun ikke forstår et eneste ord af tysk og tyskerne glemte ofte at det ikke var alle der forstod tysk.

Kl. 11 kom der en taxi som hentede os, hvor vi kørte til Baltimore for at komme ind på en under 21 club, men da vi kom dertil var det bare murbrokker. Det var ikke nogen club længere. Så vi gik på jagt efter et sted vi kunne komme ind, og vi ender så med at komme ind på en virkelig dårlig club hvor musikken var så mærkelig at man ikke kunne danse til det. Og dem der så endelig dansede til det, dansede så underligt at man skulle tro de var på stoffer. Efter det kom en af mine amerikanske venner og hentede os, hvor vi så sad sammen med ham og hans venner på en bar indtil kl. var 6 am, og vi blev derefter kørt hjem af ham, så vi ikke behøvede at betale for en taxi – elsker at han bare vil køre os rundt!

Søndag var det virkelig slet ikke til at få Pauline ud af sengen, det tog mig denne gang 2½ time og hun stod kun op fordi jeg rev dynen af hende! Hun er virkelig IKKE et morgenmenneske! Efter at vi havde fået morgenmad kørte vi hen til Arundel Mills Mall som er et mall hvor der er en masse outlets samlet. Der var ikke nogen af os der var i shoppehumør, så det endte med at vi bare gik ind på en restaurant som hedder Chili’s og det er virkelig lækkert og billigt! Efter vi sagde farvel til hinanden skulle jeg mødes med min amerikanske ven, og han havde igen købt chocolate chip cookies til mig, og vi sad så sammen med hans bror og hans brors kæreste, mens vi så Ravens spille. Desuden synes de det var sjovt at lære mig nogle amerikanske brætspil, og hold nu kæft. Der er mange af dem som overhovedet ikke giver mening, men pyt skidt det var nu meget sjovt!

Mandag stod jeg tidligt op, så jeg kunne lave madpakker til Sara og Sophie da vi skulle med Birthe på arbejde. Da vi kom derhen fik jeg lige en rundttur og efter det gik pigerne og jeg ind og byggede en hule på Birthes kontor. Da Birthe så skulle undervise, gik pigerne og jeg udenfor for at lege på nogle gynger og nogle store sten. Det var meget sjovt at se en rigtig Campus! Det har jeg aldrig set før, så det var meget sjovt. Da Birthe var færdig med at undervise, gik vi hen og fik frokost i caffeteriet. Hold da op.... Der var så mange forskellige typer derhenne! Der var folk som var dressed up som om det var et modeshow, mens andre gik rundt i deres nattøj! Men sådan er det faktisk over det meste af USA, folk er så forskellige og der er ikke rigtig nogle normer for hvad man har på hvornår! Da vi var færdige med at spise frokost, gik vi tilbage til Birthes kontor, hvor pigerne og jeg så filmen Up, hvilket var pænt ubehageligt! Gulvet var koldt og hårdt, samtidig med at jeg havde to tunge sovende piger liggende ovenpå mig. Så jeg hvade så ondt i hele min krop da vi endelig skulle hjem ad!

Mandag tog jeg i fitness rimelig sent eftersom jeg først skulle arbejde kl. 12 dagen efter. Derhenne mødte jeg Alena og Maria og efter 1½ times træning gik vi ud til vores biler. Her var det jo så meningen at vi skulle køre hjem, men det ender med at vi bliver derude og danser til højt dansk/tysk/russisk musik i 1 time. Fordi vi alle var kommet i dansehumør efter at have mødt en sort mand inde i fitness som bare dansede rundt og lod som om han var på en club!

Tirsdag inden arbejde fik jeg skypet med mor, og ellers bare slappet af. Da jeg havde været henne og hente Sophie henne på Saras skole kørte vi hen i den store park, men tog tidligt hjem da jeg havde fri kl. 4.30, så efter jeg blev færdig med arbejde gik jeg ned og gjorde mig klar til den date jeg havde. Jeg blev hentet kl. 6 hvorefter vi kørte hen og fik noget mad. Efter det tog vi hen og øvede golfslag da han synes jeg blev nødt til at prøve det. Synes selv jeg var god, jeg slog den 150 feet ud, hvilket er ok når nu man tænker på jeg aldrig har prøvet at slå til en golfkugle. Efter det lærte han mig hvordan man kaster med en amerikansk fodbold. Efter det synes han stadig ikke at jeg havde fået kultur nok, så vi tog hen til et battingcage hvor man øver sig i at slå til baseballs. Da vi var færdige med det var kl. ikke mere end 9, så han synes vi skulle tage ud og bowle og bagefter tage til Dave and Busters som er en kæmpe spille hal hvor der er en masse forskellige spillemaskiner! Det var simpelthen så super hyggelig en date, også selvom jeg ikke helt kan lide det der med at det er manden der skal betale for det hele. Specielt fordi vi gjorde så mange forskellige ting!

Onsdag skete der ikke noget specielt og torsdag var en dag hvor jeg skulle arbejde længe. Normalt har jeg ikke noget imod det, men det er ikke specielt fedt at arbejde længe når Everett og Breanna er der, for de opfører sig simpelthen så dårligt når det bare er mig der er der! De skændes helt vildt og gør ikke de pligter som de skal. Det irriterer mig så meget, men jeg må jo ikke sige noget til dem eftersom jeg ikke er deres babysitter…. Specielt Breanna går mig på nerverne her for tiden, hun opfører sig som om hun er Sara og Sophies babysitter, selvfølgelig ved jeg godt at hun bare prøver på at være en sød storesøster, men ooooork hvor er det træls når hun blander sig!

Fredag efter arbejde hentede jeg Reeta hvor vi kørte i Arundel Mills Mall igen, hvor hun fik købt en masse vinterudstyr, men jeg var super dygtig og overhovedet ikke købte noget! Vi gik ind på Chili’s og spiste igen fordi jeg er forelsket i deres cheesefries og baconburger! Efter det kørte vi hen til Brunswick bowling hvor vi bowlede i 2 timer. Jeg er faktisk blevet ret god! Det er nu sjældent at jeg får under 100 point i en runde!

Lørdag havde jeg for lang tid aftalt at mødes med nogle danskere til en julebasar i en forstad til DC. Så jeg hentede Bo og Tanja ved metroen og derefter kørte vi sammen hen til basaren hvor vi mødtes med Nina. Det var så underligt at gå rundt midt i USA og snakke dansk sammen med en masse andre unge mennesker. De mennesker som arbejdede inde til basaren snakkede næsten alle sammen dansk, så det var meget sjovt at høre. Specielt historierne om hvordan de kom til USA og bo var sjovt at høre. Vi fik både æbleskiver og æblekage derinde og så skal jeg ellers lige love for at vi alle gik amok med at købe slik henne ved slik boden! Det var faktisk en super hyggelig dag, og vi mødte en masse andre danske au pairs derinde. Før lørdag havde jeg faktisk ingen ide om at der boede så mange danskere her i Maryland/Virginia. En FANTASTISK ting skete derinde! Jeg fik en Carlsberg!!!! Hvor smager dansk øl dog fantastisk sammenlignet med amerikansk øl! Jeg følte virkelig at jeg var i himlen da jeg drak den! Efter vi var færdige derinde kørte Bo og jeg hen til IKEA da vi fik af vide at vi kunne få rugbrødsmix derinde. Selvfølgelig gjorde vi lige et stop i restauranten hvor jeg fik nogle swedish meatballs med kartoffelmos, mums! Efter det gik vi ned igennem IKEA som btw var mindre end den der er i Aalborg, og gik hen der hvor man kune kæbe mad. Det ender selvfølgelig med at der ikke er nogen af os som køber rugbrødsmix, men at vi begge bare køber mere slik og chokolade. Hovsa! Men man bliver bare så glad når man ser noget som man kender! Efter vi havde været i IKEA kørte jeg Bo hjem og forsatte så ellers turen mod Ellicott City. På vej hjem måtte jeg holde ind til siden på en parkeringsplads, da jeg var lige ved at falde i søvn bag rettet. Så jeg fik mig lige en times lur inde i bilen, hvorefter jeg så kørte videre. Lige da jeg var kommet hjem skriver Valentina fra Italien til mig og spørger om jeg har lyst til at mødes i Target til kaffe. Det vil jeg selvfølgelig gerne så jeg kører derhen og vi går så lidt rundt derinde, inden vi bliver enige om at tage hen og bowle. Vi gad kun bowle i en time, og så gik turen ellers hjem. Problemet da jeg kom hjem var bare, at når jeg nu havde sovet en time i bilen, så kunne jeg ikke helt falde i søvn med det samme. Så det ender med at jeg ikke falder i søvn før kl. er 3.30 am og er derfor super træt da jeg søndag har min alarm til at ringe kl. 9 for at jeg kunne nå at få skrevet noget blog og ordne mit vasketøj. Kl. 1.30 kørte jeg hjemmefra da jeg kl. 2 skulle hen og passe Zach og Jasper igen. Det gik sådan set fint nok, og vi fik da bestilt noget pizza til aftensmad. Men hold da op hvor var jeg smadret efter at have brugt 6 timer med dem! Det er godt nok noget helt andet at passe to drenge end det er at passe to piger! De har simpelthen så meget energi og de slår hele tiden hinanden for sjov og vælter hinanden! Hvis enten Sara eller Sophie gjorde det ved den anden, så ville de give sig til at græde med det samme! Det var nu meget sjovt at passe dem, og desuden klager jeg heller ikke over at få $65 for 6 timers arbejde! Jeg kan godt lide de ekstra penge! Det var bare surt da jeg skulle til at hjem derfra. Jeg var kommet til at lade lyset brænde på bilen da jeg forlod den kl. 2, så da jeg kl. 8 kom ud i bilen var batteriet død. Så jeg måtte ind og have hjælp af Bryan som allerede var trukket i pyjamas, hovsa.. men bilen kom da i gang og jeg kom hjem!

Da jeg kom hjem fik jeg en lidt underlig nyhed; Breanna er flyttet ud af huset og hun kommer ikke tilbage igen. Så hele hendes værelse har hun tømt og der er ingenting tilbage andet end hendes seng og hendes skrivebord. Alle hendes ting har hun taget med hen til hendes mor, eller smidt ud. Så nu må vi se hvad der sker de næste par uger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar