onsdag den 22. oktober 2014

Hookah og football

Fredag skulle jeg kun arbejde fra kl. 10 til 4 pm, så det var dejlig nemt! Pigerne og jeg tog hen til Centennial Park da vi havde bilen fordi Birthe arbejde hjemme fra. Så de fik lov til at lege på den store legeplads, og derefter havde vi picnic nede ved søen hvor vi brugte 30 minutter på at løbe rundt og lege tagfat, samt at hoppe i mudder. Efter det skyndte vi os hjem, da pigerne havde en playdate med Amelia. Førtst skulle vi lege skole, hvor det var Sara som var læreren. Bagefter skulle de lige have en snack og så var de ellers klar til at lege! Amelias far havde lige samlet en kæmpe stor bunke med blade sammen, og først brugte vi den til at hoppe i. Det udviklede sig så til en Leaf fight! Vi kastede blade på hinanden i 1½ time – hvilket vil sige selv efter jeg havde fri, fordi det simpelthen var så sjovt! Jeg blev helt som et lille legebarn igen! Alle pigerne fik også piggyback ride – på samme tid.. Jep, jeg havde 3 piger på min ryg på samme tid! Så da jeg endelig var færdig med at lege med dem, var jeg fuldstændig smadret! Det var så hårdt! Men jeg er glad for at jeg blev, da det var rigtig hyggeligt og vi bondede rigtig godt – og pigerne havde det så sjovt! Jeg elsker når jeg kan lege med dem på den måde, helt uden at der er nogle som bliver sure eller noget!

Da kl. blev 6 pm gik jeg hjem for at få et dejligt varmt karbad, så jeg løb glad af sted i forventning om at jeg bare skulle ind og have det bad fordi jeg både svedte og havde omkring 3 kg blade i håret! Så da jeg så, så at den civilbetjent bil som kører rundt i vores område holdt i indkørslen og at der stod en politimand og bankede på døren i fuld uniform frøs jeg! Jeg må have set ud som en der var virkelig kriminel, for jeg begyndte at gå og overvejede seriøst bare at gå forbi huset og lade som om jeg ikke boede der, men det kunne jeg ikke, for han hilser altid på Sophie og jeg når vi leger ude i haven… Så jeg gik hen til ham og spurgte om der var nogle der var i ballade.. Det var der heldigvis ikke, han ville bare fortælle at han ville sætte en fartmåler op ved vores hus, som kom til at stå en smule på vores græs. Jeg sagde selvfølgelig, at det ikke var noget problem og at Mark og Birthe ikke ville have noget imod det. Jeg havde så regnet med, at det var det, men fordi det her er USA så gik han selvfølgelig ikke med det samme. Han begyndte at stå og flirte med mig, da han fandt ud af at jeg var fra Danmark, hvilket resulterede i, at han gav mig sit kort og sagde at hvis jeg havde nogle spørgsmål om noget som helst, så kunne jeg bare ringe til ham – det er simpelthen bare typisk amerikanere!


Mens jeg lå og nød mit karbad, får jeg en besked fra Alena ”Hey, are you ready to go to a Hookah Lounge tonight?”, selvfølgelig var jeg det, selvom jeg havde planlagt en stille og rolig fredag aften hjemme, da jeg lørdag skulle til College Park og se Maryland Terrapins spille football, da det var Homecoming week. Alena kom så og hentede mig 20 minutter efter hvor vi kørte hen til en Hookah lounge (vandpibe bar), den var fuldstændig død! Vi var nærmest de eneste mennesker derinde, så kl. 11 pm gik vi hen til de eneste fyre der var tilbage i loungen, og spurgte om de vidste hvor der var en club som lod folk under 21 komme ind, så vi kunne komme ud og danse. De vidste de ikke, men de sagde at hvis vi ville, så kunne vi følge efter deres bil til Baltimore hvor de skulle hen på en anden Hookah Lounge, det gjorde vi så, da vi ikke vidste hvad vi ellers skulle lave. Så da vi kom derind betalte de for os, og så fandt de kortene frem. Vi sad derefter i 3 timer og spillede kort med dem, hvor Alena og jeg tæskede dem i de fleste! (Tak fordi i har lært mig at spille kort mormor og morfar!). De fulgte os derefter hen til bilen og vi sagde farvel. Så jeg var hjemme i min seng for at sove kl. 4.30.

Jeg skulle lørdag op k. 8.30 for at købe og printe billetter til dagens kamp, fandt dem til kun $30 og det var nogle ok pladser til prisen! Derefter kørte jeg hen til Marcus, for at hente ham og så gik turen ellers mod College Park. Turen derhen gik fint og der var næsten ingen trafik, lige indtil vi nåede campus! Vi måtte betale $20 dollars for parkeringen, men det var det værd! Vi kom hurtigt hen til stadionet hvor vi gik ind, da vi ikke gad, at vente udenfor på Pauline. Vi fandt en butik hvor vi kunne købe football trøjerne så vi kunne passe ind! Efter det fandt vi vores pladser og så hele åbningsshowet med fyrværkeri, band og cheerleaders, det var simpelthen så fedt og stemningen kan slet ikke beskrives! Kampen startede rigtig dårligt, og Iowa Hawks førte hurtigt 14-0, men The Terps kom stærkt igen og efter 3 timer og 45 minutter, blev slutresultatet 38- 31 til Maryland Terps! Det var en super god kamp (siger folk, jeg aner intet om det var godt eller skidt spillet), stemningen var fed og Marcus og Paulie kom heldigvis godt ud af det med hinanden! Efter jeg er kommet herhen, er jeg glad for at jeg har lært en smule tysk, for det er lidt som om at når to tyskere er sammen, glemmer de hvordan engelsk fungerer! Så jeg kan heldigvis deltage i samtalen selv når de snakker tysk! Efter kampen var slut aftalte vi at mødes ved et af cafeteriaerne der var på campus, hvor vi så spiste aftensmad inden vi kørte hjem. Efter jeg havde sat Marcus af, kørte jeg hen på Yogi Castle for at få en fro-yo, fordi jeg virkelig havde brug for noget sukker til at holde mig kørende til at kunne hygge lidt med pigerne inden jeg gik i seng. Det blev til at jeg sov før kl. var 10 pm, og helt indtil kl. 10 søndag!

Paulie og jeg aftalte at mødes på IHOP til en sen frokost, det var super dejligt at være alene med hende, da vi havde en masse sladder der skulle catches up på, da vi jo ikke har tilbragt sidste weekend sammen! Derefter tog vi hen og bowlede 2 spil på den anden side af gaden, og wow! Paulie er den værste bowler NOGENSINDE!! Hun er simpelthen såååå dårlig, at det er helt fantastisk! Jeg har aldrig nogensinde grint så meget af nogen som jeg har bowlet med! Efter vi havde sagt farvel kørte jeg tilbage til Ellicott City, hvor Alena og jeg skulle mødes på Yogi Castle inden vi sammen kørte hen til en fødselsdagsfest for en af de fyre vi mødte fredags venner. Det var simpelthen så hyggeligt! Vi sad bare og røg vandpibe, spillede kort og så football i fjernsynet. Og hans venner er simpelthen så søde, det er bare så dejligt afslappende at være sammen med dem! Kl. 11 pm var det så tid til at tage hjemad, da Alena har en curfew kl. 11.30. Det var så slutningen på en dejlig weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar