søndag den 14. september 2014

Ocean City

Tirsdag d. 2 skulle jeg så hente Lena i Annapolis, hvorefter vi skulle kører til Ocean City. Jeg kom ud af døren i lidt dårlig tid, men stadig sådan at jeg ville kunne nå at være der til tiden... Hvis ikke det var fordi jeg tog den forkerte afkørsel. Jeg skulle have taget 14A og ikke 14B, men jeg blev fanget i den forkerte bane, og kunne ikke skifte.. Så det endte med at jeg kom 40 minutter for sent, da der ikke var noget sted jeg kunne vende om i rigtig lang tid... Så det var en god start på ferien! Specielt fordi jeg ikke kunne komme til at ringe til Lena da hun skulle hjem til Tyskland søndag, så hun havde afmeldt hendes telefon.

Da jeg endelig kom hen på den rigtige gade skulle jeg så finde den rigtige parkeringsplads hvilket jo ikke burde være svært... Det ender så med at jeg drejer ind til en, hvor jeg ikke kan få øje på Lena så jeg forsætter ind af den gade. Jeg synes godt nok at alle bilerne er parkeret i den forkerte retning af hvad jeg kører, men jeg havde ikke set noget "Do not enter" skilt så jeg fortsætter, og da jeg kigger til venstre er der en politibil, den kører så efter mig med blink og jeg tænker "shit shit shit" jeg får trukket ind til siden og jeg stiger ud... Jeg forsøger så at se meget hjælpeløs ud og siger det som det er at jeg er faret en smule vild og leder efter en parkeringsplads der hedder det og det. Det ender med at ham den ellers ret sur udseende mand hjælper mig med at finde vej og siger at jeg skal vende bilen rundt med det samme = ingen bøde til mig, plus det hjalp mig med at finde Lena! Puha, føler mig virkelig heldig!

Da Lena og jeg så endelig havde fundet hinanden gik turen til Ocean City. Turen gik fint og vi fandt hotellet rigtig hurtigt og fik tjekket ind. Vi skyndte os begge hurtigt at skifte til badetøj og så skyndte vi os ellers ned på broadwalken for at finde noget mad, hvor vi endte på en super lækker italiensk restaurant. Efter vi havde spist gik vi ned på den lækre strand hvor vi hurtigt skyndte os ud i vandet da bølgerne var enorme! De fleste var meget højere end mig, og man blev kastet rundt, det var virkelig fedt! Mens vi var derude havde jeg godt lagt mærke til en fyr som langsomt bevægede sig nærmere og nærmere, og det endte da også med at han begyndte at snakke til os. Han var virkelig hverken Lenas eller min type, og han blev bare ved med at være der. Han var 28 og havde engang været gift med en au pair, så det var ikke ligefrem fordi vi helt vildt gerne ville snakke med ham. Da vi gik op spurgte han om han ikke måtte få mit nummer, hvor jeg så siger at han kan skrive sit nummer ind i min telefon og så kunne jeg skrive til ham (as if!) der var han så rigtig sneaky, for da han havde tastet sit nummer ind ringede han sig selv op…. Hvilket betød at han fik mit nummer selvom jeg ikke ville have han skulle have det – sneaky bastard. Så note to self: Lad aldrig fyre taste deres eget nummer ind!

Vores hotel
 





Efter vi havde været hjemme på hotellet og fået et bad gik vi ud og købte en pizza som vi så spiste på Broadwalken med udsigt ned over havet og en smuk smuk lyserød himmel! Vi gik ned langs broadwalken og kiggede på de mange sjove butikker vi kom forbi, og endte nede ved en forlystelsespark hvor vi selvfølgelig skulle ind i spejlhuset. På vejen tilbage skulle vi selvfølgelig have en fro-yo og så gik vi ellers hjem i seng.












 
Selv i USA anerkender de Ole Caspersen!







Vi havde tirsdag bestemt os for, at vi ville bruge hele onsdag på stranden, men da vi stod op var vejret ikke helt som vi havde regnet med. Så vi valgte at kører hen til Assateague Island National Park som kun var 15 minutter væk fra vores hotel. Det vi ikke lige havde forudset var, at der var en strand der og at vejret var meget bedre der end ved stranden i Ocean City. Så vi havde desværre ikke badetøj med, men vi gik en lang og meget smuk tur nede langs vandet. Det endte da også med at vi så nogle vilde heste som parken er kendt for, og hold da op! Det var godt nok fedt at stå tæt på vilde heste! Desuden var der også en meget behåret mand som mindede mest om en abe (er usikker på om han var en del af nationalparkens fredede art), jeg sværger… Lena og jeg måbede da vi så ham! Efter vi havde været i nationalparken kørte vi tilbage og selvfølgelig fandt vi et sted hvor der var et stort skilt med UDSALG, så selvfølgelig tog vi derind. Efter det gik turen til Michael’s hvor jeg fik købt en masse ting så jeg kan begynde at lave scrapbook. Til aftensmad gik vi ind på The Dough Roller som er en super lækker restaurant. Efter det gik vi ned på stranden og tog en masse billeder (De kommer senere, dem har Lena på hendes kamera og jeg har ikke fået dem endnu). Efter det skulle vi selvfølgelig igen ind og have fro-yo hvor vi begynder at snakke med en fyr der hedder Teddy, han kunne tilfældigvis tysk så vi snakkede med ham i pænt lang tid hvor han så inviterede os til en ”fest” efter han havde lukket hans butik. Vi gik så hjem og det endte med at vi faldt i søvn inden han skrev at vi kunne komme.
En super hyggelig dinner hvor vi spiste burgere til morgenmad :-D

Der er stadig sommervejr i USA - I LOVE IT!







Her er et stalker-billede af den behårede mand! Zoom ind!!















Små tingester med pigge som Lena og jeg fik op under fødderne da vi gik ud på vejen. Det gjorde sindssygt ondt da vi skulle have dem ud af fødderne fordi de så satte sig fast i vores hænder!


Vi blev enige om at vi hellere måtte tage sko på, så vi undgik flere af de små underlige plante agtige ting!
 Til aftensmad gik vi ind på The Dough Roller som er en super lækker restaurant. Efter det gik vi ned på stranden og tog en masse billeder (De kommer senere, dem har Lena på hendes kamera og jeg har ikke fået dem endnu). Efter det skulle vi selvfølgelig igen ind og have fro-yo hvor vi begynder at snakke med en fyr der hedder Teddy, han kunne tilfældigvis tysk så vi snakkede med ham i pænt lang tid hvor han så inviterede os til en ”fest” efter han havde lukket hans butik. Vi gik så hjem og det endte med at vi faldt i søvn inden han skrev at vi kunne komme.






Så torsdag gik vi derned efter vi havde tjekket ud af hotellet  og havde fået en fantastisk pizza på The Dogh Roller (mmmmh) gik vi ned og sagde undskyld for at vi var faldet i søvn til Teddy. Det endte med at Lena fik lavet 2 huller i øret ved ham og en navlepiercing hos en forretning lige ved siden af - en meget spontan beslutning, men det var super billigt. Efter det gik turen så hjem mod Annapolis hvor jeg skulle sætte Lena af… Eller det troede vi i hvert fald… Hun kom til at trykke en forkert adresse ind i GPS’en så vi endte over 80 miles væk fra Annapolis og havde brugt 5 timer på hjemturen i stedet for 2½, så det endte med at jeg måtte køre hende hjem til Alexandria i Virginia hvor hun boede. Hvilket også betød at jeg nu har været i 6 stater.

 

 

Da dette billede blev taget var vi i Solomon.......
 
 
 Efter jeg kom hjem torsdag kørte jeg i Wallmart, fordi der ikke var noget mad i huset. Så ansvarlig og bevidst om hvad man skal spise, endte jeg selvfølgelig med at købe en kæmpe pose M&M’s til aftensmad. Hele fredagen blev så brugt med at se film og spise M&M’s. Det var rart med sådan en 100%-slap-af-dag efter en uge med for lidt søvn og en masse nye oplevelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar