tirsdag den 23. september 2014

Endnu en weekend i Annapolis!


Selvfølgelig skulle Paulie og jeg være sammen i weekenden selvom det kun var et par dage siden vi havde set hinanden! Så jeg kørte lørdag formiddag til Annapolis hvor jeg først hentede Paulie hvorefter vi kørte hen og hentede en anden tysk pige som hedder Emily. Derefter tog vi hen til en renæssancefestival, og hold da op. Det er noget anderledes i USA end i Danmark. Det er ikke selve setuppet der er anderledes, det er hvordan gæsterne ser ud der er meget anderledes. Næsten alle gæster var klædt ud og havde kostumer på, så vi tre piger følte os en lille smule misplaced. Men det var nu meget sjovt.


 
Der var simpelthen så ekstremt varm den lørdag, så efter 20 minutter der, fik Emily et hedeslag – så efter det gik vi ind i skyggen hvor vi fandt et bord at sidde ved. Eftersom vi ikke var de eneste der havde det varmt, kom der hurtigt et ungt par hen til bordet og satte sig ned sammen med os. De var såååå fulde begge to hvilket førte til nogle meget sjove komplimenter som ”You girls have the most beautiful eyes ever” – som bliver sagt mens han sidder og kigger og peger på vores øjne, hvorefter hans kæreste udbryder ”And look at their teeth! You have the most perfect, straight teeth, is it a European thing?”. Ikke lang tid efter de havde sat sig ned kom alle deres venner og hang ud med os. Så lige pludselig var vi nok omkring 15 mennesker rundt om det bord. Den ene af fyrerne (som btw var klædt ud fra top til tå) sagde at han kunne se at det var det første år vi var der, og vi spugte så hvorfor "Because, every year you go.. You just need to buy a little more, so the people here that are dressed up has been going here for years". Skøre amerikanere! Men, det var simpelthen super hyggeligt lige indtil Brandy (en af de første som satte sig ned) blev alt for fuld! Hun begyndte at sidde og græde over at have aflivet en hundehvalp fordi den var syg (hun var dyrelæge), så efter det skyndte vi os lidt væk fordi hun var så fuld at hun græd og råbte.

Emily blev nødt til at tage af sted lidt tidligt fordi hun skulle hjem og babysitte, så efter hun smuttede gik Paulie og jeg lige en ekstra omgang inde på pladsen inden vi tog hjem. På vores runde mødte vi Brandys kæreste, han stod udenfor førstehjælps huset og græd. Så vi gik selvfølgelig hen til ham og spurgte hvad der var sket. Brandy var blevet så dehydreret at hun var faldet om og det var vidst rigtig alvorligt, der kom i hvert fald en ambulance og hentede hende, og alle deres venner blev ført ud af en bagindgang så de kunne følge efter ambulancen i deres biler.


Vi nåede kun lige hjem til Paulie før vi besluttede os for at vi ikke ville blive hjemme om aftenen, så vi kørte ind til Annapolis igen og spiste på en super lækker restaurant som hedder Friday, derefter fik vi fro-yo og gik i biografen og så The November Man som er en super fed film! Det eneste problem denne aften var torden.. Normalt plejer jeg at krybe op under dynen sammen med min lige så bange hund og vente på at tordenvejret er ovre, men sådan kunne jeg ikke gøre her. Jeg var i min bil og langt væk fra Ellicott City, hvor jeg kunne gemme mig nede i kælderen... Det var så vildt et tordenvejr og jeg var ved at skide grønne grise! Jeg kan ikke håndtere tordenvejr, og det var mørkt, det regnede og det blæste fuldstændig sindssygt. Puuuha, men jeg overlevede og er så stolt af mig selv fordi jeg overvandt min frygt og gik ud i tordenvejr!
Selvom kl. var 19.30 var der stadig 33 grader! Der var så varmt den dag!





Søndag tog jeg tidligt hjem fordi min værtsfamilie var kommet hjem sent lørdag aften og jeg lige ville sige hej til dem inden de tog til fødselsdag henne ved nogle af deres venner. Jeg blev hjemme og fik ryddet op og vasket noget tøj inden vi om aftenen så tog derhen igen efter aftensmaden hvor vi så bare hyggede og spiste sushi og børnene lavede s’mores.

De havde en "lille" gave med hjem til mig fra Danmark!

Det var simpelthen så dejligt at se pigerne igen, jeg kunne godt mærke at jeg virkelig havde savnet dem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar